måndag 24 januari 2011

Chiang Mai och hemfärd

Igår hade vi en trevlig dag i Chiang Mai då vi träffade två karener som bor/har bott i Sverige och som kan prata flytande svenska. Free, som vi hade som thai-lärare innan vi åkte och hennes syster Em. Vi fick även svenskt godis vilket verkligen uppskattades! Sedan stötte vi även på Oil och Anaan lite kort på marknaden när vi gick med Free och Em. Alltså träffade vi sammanlagt tre karener som pratar svenska på samma dag, ovanligt! Det blev väldigt förvirrande med alla språk. Jag börjar blanda svenska, engelska och thai lite hur som helst!


Free och Em

Jag, Frees och Ems gulliga mamma och Em

På kvällen träffade vi min kusin David och hans två kompisar som är i Chiang Mai. Vi åt och gick på nattmarknaden. Vi testade även på "fisk-spa", alltså typ en massa fiskar som äter på ens fötter... Jätteläskigt till en början, men kul sen när man slapplade av! Efter det gjorde jag och Johanna lite välbehövlig shopping på Sunday market.




Idag hade vi lite ärenden vi behövde göra innan vi åkte hem till MS. Så vi handlade mat/bakprodukter och så hade vi ett möte med Ulrika. Efter det tog vi bussen hem! Nu ser jag faktiskt fram emot att inte resa på ett tag. Det har ju varit sjukt mycket resande de här dagarna!

Ha det bra, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar