måndag 14 februari 2011

"To Lunise, Happy Valentine's day"

Hej!

Idag är det ju Alla hjärtans dag vilket även firas här i Thailand! Jag hade dagen till ära två alla hjärtans dag-inspirerade lektioner. Den första lektionen hade jag tillsammans med Johannas grupp. Vi hade båda våra yngsta grupper så vi passade därför på att leka lekar tillsammans. Vi lekte bland annat lite flirt-lekar där vi fick in lite engelska ("Will you merry me?" bl.a.). Den andra lektionen hade jag tillsammans med min äldsta tjejgrupp. Då lärde vi oss om känsloord och skrev alla hjärtans dag-kort. Roligt! Innan vi skulle gå hem fick jag ett kort av en liten elev där det stod "To Lunise, Happy Valentine's day" Så gulligt att jag nästan smälter!

Stämningen var verkligen på topp ikväll, och vi fick höra många "I love you", så fina elever vi har... :)

Kram, och glad alla hjärtans dag!

Ps. Jag ska skriva om min händelserika helg så fort jag hinner och orkar!

2 kommentarer:

  1. Hej Louise!
    <3 <3 <3 <3 <3 <3
    Hoppas att du har det bra!
    Här är det vargavinter med -22 gr i går morse.
    I dag "bara" -17 gr...
    Det står rosor på köksbordet till hela familjen fån pappa på allahjärtans dag(igår),tittar på dem o tänker på dig!
    Puss & kram!
    Ha det gott!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Nej guuud så gulligt! LÅter som du fick en massa kärlek på alla hjärtans dag! Bamsekram från Lella

    SvaraRadera