tisdag 1 februari 2011

Thai-klippning och tisdagslektioner

Hej!

Idag har varit en ganska vanlig dag, förrutom en sak, vi gick och klippte oss. Jag har gjort det en gång tidigare här i Thailand och det är väldigt annorlunda från när man klipper sig i Sverige. Man får inte tjockare hår efter en klippning här, utan tunnare. Inte jättekul, men det är väldigt billigt i alla fall! Den här gången kostade det 60 Baht, alltså ungefär 12 svenska kronor. Så prisvärt är det ju i alla fall. Det roliga var att när vi berättade för eleverna hur mycket det kostade tyckte de att det var dyrt. De brukar nämligen klippa sig för ungefär 30 Baht, alltså 6 svenska kronor. Sjukt billigt! I Sverige kostar det liksom 400 kronor!

Idag hade jag två roliga lektioner. Den första lektionen hade jag med 5 tjejer i 14-17-års åldern. Jag undervisade om kroppsdelar och vi lekte många lekar, så det var kul. Den andra lektionen hade jag med en av mina äldsta grupper, några tjejer och killar i 18-19-års åldern. Idag hade vi lektion tillsammans med Johannas äldsta grupp. Vi översatte och sjöng en engelsk låt, "You are Holy (Prince of Peace)". Det var lite svårt för vissa kanske, för de är på lite olika nivå. Men det gick bra och vi fick till och med in stämmor!

"Lappleken" med The parrots: Phairin, Saowanee, Somittra,
Pranee och Saengdao
/Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar