måndag 25 april 2011

"Jag vill om du vågar"!

Hellu!

Idag har vi haft en shoppingdag på vårt kära Airport Plaza. Man kan säga att det var "inför Sverige-köp". Inte för att jag har mycket pengar eller så just nu men jag tänker att kläder kommer jag att behöva när jag kommer tillbaka till Sverige (kommer behöva slänga eller ge bort typ hälften av alla kläder jag har för att de är så slitna) och det är ju riktigt billigt här om man jamför med Sverige, så det ar ju värt det. Det blev en sommarklänning och shorts bland annat. Riktigt nöjd faktiskt!

Dagens konstigaste var utan tvekan när jag stod i provhytten och plötsligt hörde svenska i högtalarna. Det visade sig vara Pernilla Wahlgren med låten "Jag vill om du vågar". Alltså... kan ni fatta hur chockad jag blev eller? Jag typ "Johanna, hör du?!" Hur i heeeeeela världen kom den till ett shopping mall som Airport Plaza i Chiang Mai?! En riktig B:ig schlagerlåt på svenska. Det var liksom den blandat med en massa amerikanska låtar. Varför just den låten av alla? Det finns ju faktiskt ganska många mycket bättre låtar om man nu ska spela svensk musik. Bra underligt var det i alla fall!!

Och ja, bara för att jag är svensk och hörde en svensk låt kunde jag självklart inte riktigt hålla mig från att sjunga med och har sedan haft låten på hjärnan resten av dagen. Så svensk jag är!

Eh ja, det var dagens inlägg det. Hahah! Kanske kommer det ett seriösare någon dag framöver! 

Ha det bra så länge /Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar