fredag 1 april 2011

Hejdå huset och Mae Sariang

De senaste dagarna har vi städat och sorterat i huset och slutligen, igår flyttade vi ut. Det blev mycket städning och sortering och ganska mycket fick vi slänga. Vi är ju de sista praktikanterna här som det verkar, så det kändes sorgligt att städa ut huset där det faktiskt har bott volontärer i sju år. Jag önskar att vi inte vore de sista, det har betytt så mycket för alla inblandade här att ha volontärer och de vill liksom inte ge upp hoppet om att det kommer fler. Väldigt tråkigt men vi kan ju tyvärr inte göra något åt detta...

Igår, när vi hade packat och städat ut huset åkte vi till hostlet där vi sov en natt. Idag, 1 april, tog vi vårt pick och pack (fem stora väskor) och reste till till Chiang Mai. Vi har nu inget egentligt hem, utan det vi vet är att vi bor i här i Chiang Mai kanske tre dagar, sedan blir det byliv lite framöver. Vi vet inte exakt hur länge, först ska vi på konferens, sedan läger och efter det ska vi hälsa på i några elevers byar. Vi kommer kanske tillbaka till Chiang Mai i slutet av månaden ungefär och sen får vi se vad som händer. Så man kan säga att vi kommer att leva på resande fot framöver!

I dessa dagar har jag förövrigt tänkt mycket på min framtid och känt lite smått panik över detta. Jag har inte så stor koll på vad exakt jag vill plugga än. Nu har jag i alla fall kommit fram till att jag faktiskt inte behöver stressa, utan jag nog ska ta det lite lugnt i höst och kanske läsa någon enstaka kurs eller så och vänta lite med att flytta. Eller kanske folkhögskola? Jag vet inte riktigt, jag har några dagar till att bestämma mig. Hur som helst är det nog bra att jag väntar lite och verkligen tar mig tid att fundera på vad jag vill utbilda mig till.

Jaja, det var allt för nu. Ha det bra så länge! Kramar

2 kommentarer:

  1. Hej Louise!
    Nu blir det nog fina och kanske annorlunda upplevelser för er den tid som återstår i Thailand!Hoppas att ni har det bra och att bylivet blir spännande och intressant för er!
    I dag har vi varit ute på Singö på vår vårpremiärtur för i år.Det var mysigt!Våren har börjat att komma även därute på ön men det ligger tjockt med snö kvar på tomten, så vi fick lämna bilen nedanför vår backe.Det blev utefika,en liten eld som inte ville brinna,skön promenad (Isabelle gick jättelångt),lunch,korvmellis och middagsmat innan vi nu slutligen kom åter hem till Norrtälje.
    Ha det bra!
    Puss & kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir nog bra. Låter härligt! Förresten tycker jag att ni ska hålla er inne på skype lite oftare! ;)

    SvaraRadera