tisdag 26 april 2011

Sånt som händer sista tiden

Tiden drar verkligen ihop sig nu och snart är jag tillbaka i Sverige igen. Under vår tid i Thailand har vi inte turistat speciellt mycket, vi känner ju oss hemma här. Men nu är det mindre än tre veckor kvar innan vi far hem till Sverige så då kommer man på allt vi borde göra. Så redan imorgon bär det av ut på rafting och elefanttur i djungeln. Turistigt, ja, men det är meningen! Jag antar att man inte inte får ha varit i Thailand utan att ha ridit elefant, och vi har ju varit här i åtta månader snart, så det börjar bli dags nu. Sen vet jag inte vilka fler turistiga saker vi kan hinna med, vi har tänkt att kanske gå en matlagningskurs och lära oss laga riktig thaimat, om vi har tid!

Hur som helst är schemat ganska speckat nu de sista veckorna. Imorn rafting, på torsdag ska vi med våra vänner Oil och Anaan till Anaans by och stanna där i två dagar. Sedan behöver vi så fort som möjligt ta oss till Mae Sariang, besöka minst en by i närheten, samt åka till Sop Moei och ta avsked där. Vi ska självklart även ta avsked från hostelfamiljen i Mae Sariang, vår familj här i Thailand skulle man kunna säga, innan vi åker tillbaka till Chiang Mai. Sedan när vi kommer tillbaka till Chiang Mai har vi fortfarande saker vi behöver, vi har självklart även många vi behöver ta avsked av. Och sedan ska vi åka med vår handledare Ladda till hennes by. Sedan bär det av till Sverige den 15:e maj, vilket är väldigt snart. Jag både längtar och fasar lite inför det. Men nu ska jag koncentrera mig på den tiden jag har kvar här, innan den försvinner!

Kram Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar